Veldink4Kids uit Nieuw Buinen kiest voor Syntri ERP

‘Voor intensere klantervaringen’ 

Een stoere rolstoel met glanzend rood frame en Angry Birds op de spaakbeschermer? Als een kind dat wenst, dan zorgt kinderrolstoelproducent Veldink4Kids dat het gebeurt. Met Syntri gaat het bedrijf zijn service nog verder personaliseren. Arnold van Zuijlekom, managing director Veldink4Kids: ‘De workflow ERP biedt ons kansen om kinderen en hun ouders mee te nemen in een beleving.’

Hun eigentijdse rolstoelen voor kinderen met een beperkingen vanaf 1,5 jaar oud, helpen hen om gezond zittend op te groeien. Het is allesbehalve een doorsnee productiebedrijf. ‘We ontwikkelen niet alleen producten, maar ook manieren om de acceptatie van de kinderrolstoel te vergroten,’ vertelt Van Zuijlekom.

In overleg met de ergotherapeut van een kind wordt elke rolstoel op maat gemaakt voor de jonge eigenaar. Individuele aanpassingen zijn bijvoorbeeld het producttype en de maatvoering van zit-, hoofd- en rugondersteuning. Maar een kind kan de rolstoel ook verder ontwerpen, geheel passend bij zijn of haar persoonlijkheid: ‘Zo maken we het noodzakelijke leuk en stoer. Ieder kind kan kiezen uit matte of glanzende RAL-kleuren voor het frame. Ook hebben we honderden bedrukkingen voor de spaakbeschermers, van natuur tot cartoons. Een lievelingskleur en een lievelingsdier maken de rolstoel dan helemaal eigen.’

Elke individuele bestelling levert een uitgebreide lijst op van unieke maten, onderdelen en afwerking. ‘Om deze sneller te verwerken gaan we een workflow inrichten voor onze productieafdelingen. Is bij intake nog geen beslissing genomen of het bijvoorbeeld spaakbeschermer Space Monster of Spiderman wordt? Syntri geeft de betreffende medewerker de taak om contact op te nemen met de klant. Door het automatiseren van processen maken we ze beter beheersbaar, verkleinen we de kans op fouten en ondersteunen we onze medewerkers in hun werk.’

Maar het allerbelangrijkste, aldus de managing director: ‘Onze drijfveer is om de kinderrolstoel een andere beleving te geven. Weet je nog wat een mijlpaal het was als je je eerste fiets kreeg? Met onze rolstoelen beogen we hetzelfde. We gaan daarom het klantcontact verdiepen.’

Met behulp van Syntri gaat het bedrijf het kind veel meer betrekken bij het maakproces van de persoonlijke rolstoel. Foto’s genomen door opnamecamera’s bij de productielijn worden gekoppeld aan de ordergegevens en het mailingsysteem. ‘Bij de bijzondere momenten in het traject versturen we onze klanten een mailtje. “Vandaag krijgt je frame je lievelingskleur”, of “Spiderman hangt nu aan je wiel”, bijvoorbeeld. Het is allemaal onderdeel van de voorpret, iets wat kinderen kunnen delen met anderen. Hopelijk staan bij de thuislevering de vriendjes, broertjes en zusjes eromheen om deze bijzondere, stoere rolstoel ook even te testen.’

De komende maanden start een team van medewerkers van Veldink4Kids en ERP-consultant Stefan van Oosten van Syntri ERP het project op. ‘Het nieuwe ERP reikt tot het hart van het bedrijf, en dat vraagt vertrouwen, ‘ benadrukt Van Zuijlekom. ‘Het is dan ook een fijn idee dat Stefan de implementatie nauw begeleidt.’